Es tut uns Leid. Diese Seite wurde nicht in Ihrer gewählten Sprache gefunden. Deshalb können Sie es auf Ungarisch lesen. Es kann sein, dass Sie diese Seite in anderen Sprachen ausgenommen Ihre gewählte Sprache auch finden können.?

Belgium, Brüsszel-Antwerpen, 2014.12.10

2014.12.10. Reggel 3:30-ra jött a kisbusz a Köröndre és vitt a fapados reptérre. Sajnos nem hívták fel a figyelmem, hogy neten kellett volna beszálló ártyát intézni, ezért a helyszínen fizettetek velem a 10.000Ft-os repjegy mellé 13.000Ft pultos-csekkolási díjat. De legalább a kiskofferemet felengedték a gépre...Hoppá, viszont abban van a egy rakás folyadék... Hát azt ki kellett pakolni, de aztán nem szóltak semmit. A gép maga már elég régi volt, minden ülés karfája szét volt menve. Volt felszolgálás fizettségért cserébe! Leszálláskor a Charleroi reptéren esett az eső, de mire Brüsszelbe értünk, már sütött a nap. Újabb döbbenetet a reptéri transzfer okozott: a neten 5EUR, itt élőben 13! Végül: noha a neten azt sugalják, hogy Antwerpn közvetlenül elérhető, a valóságban át kell szállni vonatra Brüsszelben. Így ha márBrüsszelben voltam elmentem a szállodához. A szobám még nem volt 11kor kész, de csomagomat ott hagyhattam, és útbaigazítást kptak. Mikor leszálltam a buszról Brüsszel Midi-nél bekapcsoltam a telfon GPS-t és a szállodához nyargaltam. A GPS által jósolt 40p helyett huszon-Xperc alatt sikerüt. Szállodból kaptam útbaigazítást és már robogtam a központi pályaudvar felé. Legnagyobb meglepetésemre itt ugyanaz a sima jegy kell az IC-re ,mint az IR (=inter_rail), így az 5percel később innduló vonatra navigált fel a pénztáros. Vaalóban: 15p-cel indulás után már utol értük a nyílt pályán és lehagytuk az IR-t, ami sokkal szebb és jobb állapotú volt mint a mi IC-nk. Antwerpenben vettem villamosjegyte, de még sokidőm volt a találkozóig, ezért gyalogoltam a villamossal párhuazmosan. Az Anterpeeni központi pályaudvar nagyon pazar épület! a 24-ES VILLAMOST IS NEHEZEN, DE MEGTALÁLTAM, ÉS INDULTAM Hoboken-BE. Ott kicsit megtévesztett DonBosco, de végül rátaláltam a Biokémiásokra. akik szokás szerint nagyon kedvesek voltak, megmutatták a fermentorikat (2x 2L, 30), és a magyar (részben BME-s) hallgatóikat, majd kávéztunk és végül haza villamosoztam/vonatoztam Brüsszelbe. A vonaton oda/vissza jókat ettem :-) Brüsszelben a szállodai térképpel) elmentem az Óvárosba ahol éppen zenés fényefestés volt. Ezt követően a pisilő kisfiút, majd a régi belváros felé a jelentéktelen belga parlament előtt indultam a királyi palota és az Európai negyed (EU bizottság, EU prlament etc.) A 2,5h gyaloglás végén egy McDonaldsot is útba ejtettem ahol kb 3x ára az otthonihoz. Este 9 előtt megkaptam a szobám (2szintes!), és nekkiláttam az előadásnak.

Antwerpen Central pályaudvar

Brüsszel városháza fény és hangjátékkal

2014.12.11. Reggel 7kor keltem, hogy a neten kitaláljam, hogy fogok este kijutni a repülőtérre. Hosszas keresgélés után a kompromisszumos megoldásnak az tűnt (figyelembe véve az antwerpeniek aggodalmát egy újabb közlekedési sztrájkkal kapcsolatban), hogy a követségről taxit hívok. Ezzel jól eltelt a reggel, 1x elpróbáltam az előadást, majd összepakolás után lementem reggelizni, ami igen ízletes volt. Kicsekkoltam, majd a telefonon hergeltem a GPS-t, mivel a Nagykövetség nem volt rajta a szálloda térképén. Sajnos a telefon kb 15p alatt sem találta meg a pontos helyet, így kezdtem késésben lenni, és igencsak szaporáztam a menetet ismét hegynek felfelé. Első gyenge próbálkozásom a Konzuli osztályon volt, de miután nagy nehezen be majd kijutottam megtaláltam a Fórum helyszínét, ahol mindenki az ismerőseivel beszélgetett. Nekem is akadt pár (pl. korábbi BME-s hallgató, antwerpeni magyar hallgató, Bay Z. kutató stb.) Az előadások érdekesek voltak jól szervezett volt a rendezvény. Szünetben finom pörkölt-galuska ebéd volt, és sikerült minden ismerőssel és eddig ismeretlen de potenciális partnerrel beszélni. A délutáni ülésre kicsit megfogyatkoztunk,de azért sikeresen előadtam magam, és utána 2-3 ember odajött pár kedves szóval, és lehetőséggel. A reptéri taxizás megoldódott egy közös taxival, volt időnk bőven az indulásig.