Sorry, this site wasn't found in your selected language. Hence you can see the site in Hungarian. Maybe you can find it in other languages too except your selected language. ?

Belgium, Brüsszel-Antwerpen, 2014.12.10

2014.12.10. Reggel 3:30-ra jött a kisbusz a Köröndre és vitt a fapados reptérre. Sajnos nem hívták fel a figyelmem, hogy neten kellett volna beszálló ártyát intézni, ezért a helyszínen fizettetek velem a 10.000Ft-os repjegy mellé 13.000Ft pultos-csekkolási díjat. De legalább a kiskofferemet felengedték a gépre...Hoppá, viszont abban van a egy rakás folyadék... Hát azt ki kellett pakolni, de aztán nem szóltak semmit. A gép maga már elég régi volt, minden ülés karfája szét volt menve. Volt felszolgálás fizettségért cserébe! Leszálláskor a Charleroi reptéren esett az eső, de mire Brüsszelbe értünk, már sütött a nap. Újabb döbbenetet a reptéri transzfer okozott: a neten 5EUR, itt élőben 13! Végül: noha a neten azt sugalják, hogy Antwerpn közvetlenül elérhető, a valóságban át kell szállni vonatra Brüsszelben. Így ha márBrüsszelben voltam elmentem a szállodához. A szobám még nem volt 11kor kész, de csomagomat ott hagyhattam, és útbaigazítást kptak. Mikor leszálltam a buszról Brüsszel Midi-nél bekapcsoltam a telfon GPS-t és a szállodához nyargaltam. A GPS által jósolt 40p helyett huszon-Xperc alatt sikerüt. Szállodból kaptam útbaigazítást és már robogtam a központi pályaudvar felé. Legnagyobb meglepetésemre itt ugyanaz a sima jegy kell az IC-re ,mint az IR (=inter_rail), így az 5percel később innduló vonatra navigált fel a pénztáros. Vaalóban: 15p-cel indulás után már utol értük a nyílt pályán és lehagytuk az IR-t, ami sokkal szebb és jobb állapotú volt mint a mi IC-nk. Antwerpenben vettem villamosjegyte, de még sokidőm volt a találkozóig, ezért gyalogoltam a villamossal párhuazmosan. Az Anterpeeni központi pályaudvar nagyon pazar épület! a 24-ES VILLAMOST IS NEHEZEN, DE MEGTALÁLTAM, ÉS INDULTAM Hoboken-BE. Ott kicsit megtévesztett DonBosco, de végül rátaláltam a Biokémiásokra. akik szokás szerint nagyon kedvesek voltak, megmutatták a fermentorikat (2x 2L, 30), és a magyar (részben BME-s) hallgatóikat, majd kávéztunk és végül haza villamosoztam/vonatoztam Brüsszelbe. A vonaton oda/vissza jókat ettem :-) Brüsszelben a szállodai térképpel) elmentem az Óvárosba ahol éppen zenés fényefestés volt. Ezt követően a pisilő kisfiút, majd a régi belváros felé a jelentéktelen belga parlament előtt indultam a királyi palota és az Európai negyed (EU bizottság, EU prlament etc.) A 2,5h gyaloglás végén egy McDonaldsot is útba ejtettem ahol kb 3x ára az otthonihoz. Este 9 előtt megkaptam a szobám (2szintes!), és nekkiláttam az előadásnak.

Antwerpen Central pályaudvar

Brüsszel városháza fény és hangjátékkal

2014.12.11. Reggel 7kor keltem, hogy a neten kitaláljam, hogy fogok este kijutni a repülőtérre. Hosszas keresgélés után a kompromisszumos megoldásnak az tűnt (figyelembe véve az antwerpeniek aggodalmát egy újabb közlekedési sztrájkkal kapcsolatban), hogy a követségről taxit hívok. Ezzel jól eltelt a reggel, 1x elpróbáltam az előadást, majd összepakolás után lementem reggelizni, ami igen ízletes volt. Kicsekkoltam, majd a telefonon hergeltem a GPS-t, mivel a Nagykövetség nem volt rajta a szálloda térképén. Sajnos a telefon kb 15p alatt sem találta meg a pontos helyet, így kezdtem késésben lenni, és igencsak szaporáztam a menetet ismét hegynek felfelé. Első gyenge próbálkozásom a Konzuli osztályon volt, de miután nagy nehezen be majd kijutottam megtaláltam a Fórum helyszínét, ahol mindenki az ismerőseivel beszélgetett. Nekem is akadt pár (pl. korábbi BME-s hallgató, antwerpeni magyar hallgató, Bay Z. kutató stb.) Az előadások érdekesek voltak jól szervezett volt a rendezvény. Szünetben finom pörkölt-galuska ebéd volt, és sikerült minden ismerőssel és eddig ismeretlen de potenciális partnerrel beszélni. A délutáni ülésre kicsit megfogyatkoztunk,de azért sikeresen előadtam magam, és utána 2-3 ember odajött pár kedves szóval, és lehetőséggel. A reptéri taxizás megoldódott egy közös taxival, volt időnk bőven az indulásig.