A honlap egyetlen intézménynek sem hivatalos oldala. Bővebben az impresszumban... > Események > 2004–2005 > Erdély, 2005. VIII. 1-10. <előző | következő>
Nem térkép e táj...
kép: Laczik István

Idén nyáron augusztus 1-10. között immár nyolcadik alkalommal utaztunk az iskola diákcsoportjával Erdélybe. A változékony, olykor kedvezőtlen időjárás ellenére is jó volt a hangulat; az utat szinte végigénekeltük. Legfeljebb a dalok választását az időjáráshoz igazítottuk.

Néhány emlékezetes pillanatot örökítenek meg az itt látható képek, amelyeket szeretettel ajánlunk a kedves érdeklődők figyelmébe.

A második napon a szkerisórai jégbarlanghoz kirándultunk. A képen a Bihari-hegység dimbes-dombos vidéke látható. Ilyen szép tájon vezetett az utunk a barlanghoz.

Augusztusi hótaposás az aranyosfői jégbarlangnál
kép: Laczik István

Bár odakint a hőmérő mintegy 30 fokot mutat, a barlangban augusztusban is csak +1 fok van. A talpunk alatt vastag hóréteg ropog. Az imént még izzadó tenyerünk csaknem odafagy a jéghideg vaskorláthoz.

Tű a szénakazalban. De melyikben?

Természetesen a tűt meg sem próbáltuk megkeresni. Alkonyodott, az idő szorított minket...

XIII. századi ortodox templom, Demsus
kép: Laczik István

Felkerestük a Vajdahunyadtól délre fekvő Demsus kora középkori templomát, amelynek építéséhez római kori köveket is felhasználtak. A templomot egy időben reformátusok használták.

A magyarigeni református templom, háttérben a Kecske-kővel

Mindig szeretettel fogadnak bennünket Magyarigenben. Az 1700-as években, Bod Péter idején még javában virágzó mezővárosban 1200 fő befogadására alkalmas barokk templomot emeltek a hívek. Ma a gyülekezet létszáma a tízet sem éri el...

A kép a falu határában lévő temetőből készült.

Gudor Botond magyarigeni lelkipásztor mesél az őraljaboldogfalvai templomban
kép: Laczik István

A környék megismerésében is sokat segít vendéglátónk, Gudor Botond tiszteletes úr, aki ezúttal a freskókkal gazdagon díszített őraljaboldogfalvi templomban mesél a letűnt időkről.

Szentegyházi panoráma a Múzeum Szálló ablakából, távolban a Madarasi-Hargita

Másik úticélunk hagyományosan a székelyföldi Szentegyháza. A Múzeum szállóban is évről évre nagy szeretettel fogadnak bennünket. Az itt megszálló vendégek a falut méltán híressé tevő Gyermekfilharmóniát támogatják. A közel 100 énekes és 40 zenész gyermek minden évben fellép Magyarországon is. Vezetőjük, Haáz Sándor tanár úr régi jó barátunk.

A képen a szálló ablakából elénk táruló panoráma látható.

Tárt kapuval vár a székelykeresztúri néprajzi múzeum
kép: Laczik István

A székelykeresztúri néprajzi múzeumot mindenképpen érdemes felkeresni. Gazdag kiállítás mutatja be a székelység küzdelmes életét, tárgyi emlékeit és a vidék élővilágát is. A skanzenben két őzzel is találkozhat a látogató.

Az emlékezés parkjában Székelyudvarhelyen

Székelyudvarhely központjában 2004-ben avatták fel az emlékezés parkját. Körülöttünk nemzetünk nagyjainak szobrai. A vándor székely arcvonásaiban Wass Albertet ismerheti fel a fürkésző tekintet. Ezek a furfangos székelyek...

Kézművesnap Szentegyházán. Ládikafestés
kép: Laczik István

Immár harmadik éve színesíti programunkat kézműves-foglakozás. Egy teljes nap a népművészet jegyében, amikor a szunnyadó motívumok kezünk nyomán életre kelnek. Idén ládikát festettünk.

Az elkészült ládikák

Egy kis napfényre vártunk, hogy az elkészült ládikákat lencsevégre kaphassuk.

Barátkozás a lovakkal egy kalotaszegi legelőn
kép: Laczik István

Újabban harmadik pillére utazásainknak Kalotaszentkirály. Mostanában kezdjük felfedezni Kalotaszeg rejtett szépségeit. Ezen a nyáron a Szamos mentét jártuk végig. Jósikafalva határában bukkantunk rá egy békésen legelésző ménesre. Amint látható, hamar összebarátkoztunk...

Kukucská-ló

...talán túlságosan is. Nem csak mi voltunk kíváncsiak...

A kalotaszegi dombok között megbúvó Varjú-vár
kép: Laczik István

Régóta dédelgetett álmunk valósult meg elzarándokolva Sztánára. Hosszasan bolyongtunk, mire megtaláltuk a Varjú-várat, de érdemes volt. Minket is megérintett az a csend és nyugalom, amiért Kós Károly is annyira szeretett itt tartózkodni.

Kós Károlyra emlékezve

A fák között megpihenve Kós Károly Régi Kalotaszeg című munkájából felolvasva idéztük fel az egyik utolsó erdélyi polihisztor emlékét.

Körösfő, református templom
kép: Laczik István

A „körösfői kertek...” fölött magasodik és hívogatja Kalotaszeg híveit az ezredfordulón felújított református templom. Évről évre felkeressük; szépsége változatlan, látványa és hangulata ámulatba ejt.